Hogyan rontjuk el már reggelinél a fogyást?
2022.10.03.

Hogyan rontjuk el már reggelinél a fogyást?

A fogyókúrával kapcsolatos tévhitek száma végtelen. Ezen belül is ki kell emeljük a reggelit, ugyanis nem túlzás azt mondani, ezt szinte mindenki rosszul csinálja. Így viszont hiába várjuk az eredményt.

„Reggelizz úgy, mint egy király”, reggelire bármit ehetsz lemozgod, a narancslé reggel jó, mindenképpen kell reggelizni, gyümölcsreggeli, müzli, jóreggelt kekszek, tejeskávé és így tovább. Nem kell semmilyen komoly tudományos eredmény, kutatás vagy értekezés. A helyzet végtelenül egyszerű. Csak meg kell nézni a test természetes működését és ahhoz kell igazítani a táplálkozást.

A bioritmusunk úgy épül fel, hogy a sejtjeink inzulinérzékenysége reggel nem jó. Minden emberi test természetszerűleg így működik. Aztán délben jó, majd este megint nem. Amikor nem jó, akkor nagyon rosszat teszünk azzal, ha vércukoremelő ételt fogyasztunk és inzulintermelésre késztetjük a szervezetünket. Azt olyankor jó enni, amikor jó a sejtek inzulinérzékenysége, tehát ebédre.

Mi a baj azzal, ha nem így teszünk?

  • Gátoljuk, lassítjuk a fogyásunk.
  • Éhesebbek leszünk, egész nap egy éhséghullámra ültetjük magunkat.
  • Idegesebb, feszültebbek leszünk, és kevésbé koncentrálunk jól.
  • Inzulinrezisztencia esetén rontjuk az éllapotunkat.

nevtelen_terv_1

Milyen a jó reggeli?

Fehérjében gazdag, szénhidrátban szegény (az is lassan felszívódó). Ez lehet tojás, sonka, kefir, túró, sonka, sajt, zöldségekkel, max. egy kis szelet teljes kiőrlésű kenyérrel. Jó választás egy növényi tejből készült fehérjeturmix, vagy natúr joghurtban, kefirben elkevert fehérjepor. Utóbbinak külön előnye, ha jó összetétellel választunk, akkor magas rosttartalmú, alacsony kalória, de optimális tápanyagtartalom mellett tudjuk a reggelit 2 perc alatt „letudni”, és bőven elégséges lesz egészen ebédig. Simán ihatunk kávét is természetesen reggel, de max. 1 dl tejjel és inzulinrezisztensek ezt is igyekezzenek inkább növényi tejre cserélni.

csomagok_MG_4937

Mindenképp kell reggelizni?

Nem. Ha valaki bírja, hogy egyáltalán nem reggelizik, az teljesen rendben van. Ilyenkor az időszakos böjt szerint táplálkozik, amelynek az egyik leggyakoribb formája a 16:8-as időablak, amikor 16 órán keresztül nem visz be semmit, majd 8 órán belül fogyasztja el a napi táplálékmennyiséget. Ennek a módszernek számos élettan előnye van, amiről itt írtunk.

Összességében azt kell tudnunk, hogy a reggeli valóban nagyon fontos! De nem úgy, ahogy gondoljuk. Jó összetétellel és okosan válasszuk ki és nem csak a fogyásunk, hanem az egész táplálkozásunkra és az általános közérzetünkre is jó hatással lesz.

Az Alakorvoslás Programban a MedWay Diet Shake a reggeli, amely alacsony kalória, de opotimális tápanyag és rosttartalommal bír.

Az Alakorvoslás Programról

Két orvos, Dr. Farkas Kitti alapító és Dr. Bajnok Éva endokrinológus szakorvos különböző felépítésű, de azonos koncepciójú online programjai közül mindenki ki tudja választani a neki valót. Ez egy szakszerű program, amely segítséget nyújt azoknak, akiknek az eddigi próbálkozásaik nem voltak sikeresek.

További információ: www.alakorvoslas.hu

A programosok számára saját felületet fejlesztettünk, amelyet belépés után érhetnek el. Itt találják a programjaikat saját vezérlőpulttal, receptkeresővel, edzéstárral és fejlődési naplóval.
 
A programtervezővel könnyedén megtervezhetik, mit szeretnének enni. Szeretnénk, hogy érezze, nálunk minden róla szól. Nem az élete alkalmazkodik a diétájához, hanem a diétája az életéhez. Ehhez pedig minden támogatást megkap tőlünk. Nincs még egy olyan diétás program, ami ezt nyújtja.

Kérdésed van? Írj a hello@alakorvoslas.hu címre. 

Szerző:
Dr.Farkas Kitti
Dr.Farkas Kitti
Készen állsz a változásra?
Csak pár kattintás és azonnal hozzá is férsz a szakmai módszerhez, a rendkívül gazdag recept és mozgástárunkhoz, valamint, vásárolhatsz is termékeinkből.

Program kiválasztása
Készen állsz a változásra?
Ajánlott bejegyzések
fogyás
Fogyás extrákkal - ez az időszakos böjt!

A böjtnek számos pozitív élettani hatása van, szakszerűen végezve az egész testet megújítja, a sejteket regenerálja, a szervezetünkben elindult esetleges rossz folyamatokat képes kikapcsolni. A kúraszerű böjt mellett ezt a sok fantasztikus hatást a mindennapi táplálkozásunkkal is elérhetjük az időszakos böjtöléssel, mely kalóriamegvonással párosítva elősegítheti a fogyást is. 

2022.06.20. Olvass tovább
Proteinfogyasztás- ezt is ésszel (kellene)! Dr. Bajnok Éva cikke
Proteinfogyasztás- ezt is ésszel (kellene)! Dr. Bajnok Éva cikke

Napjainkban hatalmas divat proteint fogyasztani. Most, hogy már proteines vizet (teljes baromság) is lehet kapni, ideje megállnunk egy pillanatra és megérteni, mi a protein célja a táplálkozásban, mit és mennyit érdemes fogyasztani belőle. Mert a túlzott proteinfogyasztás nem csak a zsírpárnáinkat növeli, de egészségi problémákat is okozhat.

Ugyanakkor az igaz, hogy a fehérje nagyon fontos a táplálkozásban, hiszen a szervezetünk nem tudja pótolni másból, ha nem visszük be. Okosan kell tehát ezt is, egyik véglet sem jó. Nézzük, mennyit, miből és hogyan jó fogyasztani. Dr. Bajnok Éva endokrinológus cikke.

2022.06.13. Olvass tovább
A sztárvilágból érkező fogyókúrás tanácsok 90 százaléka helytelen!
A sztárvilágból érkező fogyókúrás tanácsok 90 százaléka helytelen!

Közeleg a bikiniszezon, a sztárvilág pedig lázasan készül rá. Nem kell aggódni, hamarosan ellepi a sajtót a hír-tsunami a szenzációs fogyásokról és az újabbnál újabb csodálatos módszerekről – orvosként pedig a fejünket fogjuk vagy a szemünket forgatjuk. És készülünk az őszre, amikor a praxisunk megtelik páciensekkel, akiknek felborult anyagcseréjük, ingadozik a vércukorszintjük vagy éppen egy kialakulóban lévő étkezési zavarral küzdenek.

2022.05.23. Olvass tovább
Ön elavult böngészőt használ! A jobb felhasználói élmény érdekében kérjük, frissítse böngészőjét.   Értettem